tirsdag den 16. juli 2013

Afgang lige om lidt.

Halløjsa.

Nu skal jeg rejse om kun 3 dage. Det er krawdedme ikke lang tid. Jeg fik først idéen, om at tage til USA for omkring 2 år siden. Det var til min kusines konfirmation, og jeg sad ved siden af en dame, som havde et barn over, og hun sagde at det havde været en kæmpe oplevelse.

 Som 13 årig virkede det hele en smule voldsomt, og jeg havde svært ved at hitte ud af, hvad det egentlig gik ud på. Så jeg begyndte at researche sådan lidt omkring hvordan man kom derover, hvad det indebar og sådan lidt af hvert. Jeg snakkede med min skolevejleder. Hun gav mig sådan set bare nogle hæfter med forskellige firmaer, som kunne sende en over. Jeg skal rejse med et forholdsvis lille firma, som hedder Explorius. Jeg syntes bestemt at have været tilfreds med dem. De har været sø de og hjælpsomme hele vejen, og man skal bruge hjælp. Det med at rejse i en forholdsvis ung alder, er en meget selvstændig beslutning (det burde det i hvert fald være), og det er ikke noget man bare lige gør. OVERHOVEDET IKKE. Jeg ved ikke hvor mange timer, jeg har brugt på alverdens skriverier, vaccinationer, interviews, dokumentunderskrivelse og ikke mindst bekræfte at jeg ikke var en terrorist. Det kræver en masse arbejde, men jeg er sikker på, at det nok skal blive det hele værd. Jeg besluttede det endeligt engang i slutningen af 8. klasse, hvor jeg bestilte et interview hos Explorius. Der blev jeg så godkendt, og siden da har det stødt og roligt bare rullet.

 Så kom det helt store gennembrud engang i foråret, hvor jeg fik af vide hvem jeg skulle bo hos i USA. Det er jo det man går og venter på hele tiden. Jeg skal bo hos en ældre amerikansk kinesisk mand i byen Oklahoma city, i staten Oklahoma (GENIUS!). Han har så samtidig med mig 3 andre udvekslings studerende. 2 af dem bor der mere eller mindre permanent, mens at han har 2 som mig, der kommer og bor hos ham, går i skole og er en del af hans dagligdag. Den anden hedder Alonso og er fra Mexico. Han er 18, så det skal nok blive interessant at blive lillebror. Jeg skal nok komme mere ind på familien, men det er begrænset hvor meget jeg ved, siden jeg kun har skrevet med dem på Facebook.

  Jeg er stadig meget usikker på hvad jeg vil opleve, men en ting er sikkert. Det skal nok blive helt ekstraordinært.

-Malthe

Ingen kommentarer:

Send en kommentar