søndag den 21. juli 2013

Ankomst og fødselsdag







Heyson alle.

Så er jeg landet, ok sikke en dag. Jeg landede klokken 9.20 Oklahoma tid, eller klokken 4 dansk tid. Men det var jo slutningen på rejsen, den startede hjemme, og så til Københavns lufthavn. Startede med 8 timer til JFK i New York. Ikke noget specielt. Så skulle jeg have pas-kontrol (henviser til billede nummer 2). Jeg HADER lufthavne. Eller jeg hader at lande i lufthavne. Specielt når Gonzales, som skulle betjene mig, tydeligvis var i det lidt kedelige hjørne, så hans bevægelser mindede om et dovendyr på syre. Køen tog en times tid, og så skulle jeg skifte terminal, fordi jeg skulle med et lille fly til Detroit. Mit fly til detroit var forsinket med en times tid, så jeg var bange for at jeg ikke nåede mit fly, men no problem! Havde massere af tid, og havde også lige tid til at købe den eneste ting, jeg havde glemt på turen, min tandbørste. Det skal siges, at da jeg skiftede i Detroit, var klokken i følge min krop (og mave) 1 om natten, så jeg prøvede at sove i flyet. Det resulterede i at min nakke, havde det som om at den var blevet revet i småstykker af en gorilla. Ikke særlig rart, men fik dog sovet. 

Jeg blev vækket af piloten, der sagde at vi landede i Oklahoma City om 20 minutter. Da jeg lander står min værtsfar Victor og min værtsbror Alonso der og tager i mod mig. Det er selvfølgelig noget specielt, men det er ikke som en åbenbaring, man kunne have forestillet sig. Min kontaktperson Wayne, og hans udvekslingsstudent, Adrian. Vi kørte så hjem fra lufthavnen, og fik lov til at se noget af byen. Det er mest bare lave huse, med forskellige amerikanske mega kæder. 

Da vi kom til huset, gik jeg op og smed mine ting på værelset, billede 3. Min seng er den tættest på, og skufferne er til mit tøj (Alonso var kommet et par dage tidligere, og havde taget den gode skuffe). Næste dag var jo så min fødselsdag. Victor havde arrangeret fødselsdag, men først skulle vi i kirke. Den hedder North west christian church, og er rimelig stor. Stor nok til at have en baskethal, og zumba et par dage om ugen. Victor skulle synge, og det havde han gjort før, fordi alle vidste at vi var Victors nye udvekslingsstudenter. Det varede virka halvanden time, og så tog vi hjem, for der skulle gøres klar til stor fest. Så vi gik i gang med potter og pander, for at lave indian tacos, som er friturestegte brødtallerkner, med noget krydret kød og bønner, og så med nogle forskellige grøntsager. Der kom 4 andre udvekslingsstudenter. Adrian, en spanier mere, som hedder Gonzalo, en slovak Michael og til sidst en kineser, som først kaldte sig Stephen, men Adrian syntes det var bøsset, så nu kalder vi ham Wong eller Stephano. Jeg hedder Matt, fordi ingen kan Malthe ordentlig. Da alle var gået, ryddede vi op, og nu sidder jeg og ser Life of Pi sammen med Alonso, mens jeg skriver på bloggen.

I morgen skal vi ud og købe skole uniform og "udstyr".

Hav det godt, Malthe eller Matt.


Off we go

Jeg hader, Hader, HADER køer i lufthavne

Mit værelse

Alonso der skriver på min fødselsdagskage.

Piano me gusta!

Fødselsdagskage

Ingen kommentarer:

Send en kommentar